CASE

Strategi, der kan ses – og bruges

Hvordan gør man en udviklingsstrategi levende og tilgængelig for både medarbejdere, politikere og borgere?

I Vallensbæk skete det med fem megaplakater, som blev tegnet i tæt dialog med borgmesteren og på baggrund af både strategi og feltbesøg i kommunen:

  1. Dynamisk arbejdsliv og solidt økonomisk fundament

  2. Grønt byliv med central beliggenhed

  3. Livskvalitet i et godt og sundt liv

  4. Fællesskaber på tværs

  5. Et udviklende børne- og ungeliv

Som led i opgaven tog jeg på en inspirationstur med stabschefen for at få indtryk fra centrale steder i kommunen – især i forhold til det grønne byliv. Resultatet blev en serie megaplakater, som nu hænger i byrådssalen og på kommunens arbejdspladser.

Udbytte

De fem store plakater gør det nemt for både politikere og medarbejdere at se helheden og tale om udviklingen på en konkret og engagerende måde. Borgmesteren bruger dem stadig aktivt i sin formidling, fordi de giver et klart overblik og fremhæver det væsentlige – visuelt og menneskeligt.

Produkter

Der blev udarbejdet 5 store plakater, hvor der er et hav af tegninger. Nogle af disse mindre tegninger er også blevet brugt som krydderi i den trykte udgave af kommunens udviklingsstrategi.

 
 

Kundenavn: Vallensbæk Kommune
Sted: Rådhuset og studiearbejde
Varighed: juni - august 2022
Deltagere: Stabssekretariatet

 
 
Forrige
Forrige

Ordrup Gruppe

Næste
Næste

Kræftens Bekæmpelse