CASE
IMS afholder 4 dages staff retreat
International Media Support (IMS) samlede alle medarbejdere fra hele verden for første gang efter corona til et retreat, der foregik først i København med studieture til danske mediehuse og derefter i Helsingør i skønne omgivelser med plads til fordybelse.
Formålet var at:
sikre at alle medarbejdere lærte hinanden at kende
arbejde med organisationens værdier
dele personlige historier om de resultater, som IMS har skabt
præsentere IMS’s strategi og sikre medarbejdernes kendskab til IMS måde at arbejde på
finde mulige nye projekter og måder at samarbejde på tværs
Inden retreatet skulle der laves et særligt logo for mødet, ligesom forskellige handouts skulle illustreres med relevante begreber. Endelig skulle der laves en visuel skabelon, som deltagerne skulle udfylde undervejs.
Under selve retreatet skulle der laves et stort tegnet referat, som kunne hjælpe deltagerne med at huske de mange inputs og diskussioner undervejs.
Udbytte
De tegnede ikoner, skabelon og referatet var med til at sikre den røde tråd mellem de fire dages mange forskellige oplæg, input og diskussioner, og referatet blev efterfølgende distribueret til deltagerne i digital udgave mens originalen kom op og hænge på hovedkontoret i København.
Produkter
Opgaven var at producere et retreat logo, nogle ikoner der illustrerede væsentlige begreber, en visuel skabelon og et samlet visuelt referat over de 4 dage. Alle produkter skulle følge IMS’ “Brand Book” i forhold til farver.
Deltagerne på retreatet blev bedt om at øve sig på at lave små videoer på mobilen. En af grupperne valgte at fokusere på mit arbejde med det visuelle referat. Klik på billedet for at se videoen, som varer 2:12 min.
Kundenavn: Interntational Media Support (IMS)
Sted: København og Helsingør
Varighed: Staff retreat på 4 dage
Deltagere: 120+ personer